XIII edycja Konkursu o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości
Starosta poznański Jan Grabkowski i prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak zapraszają do wzięcia udziału w XIII edycji Konkursu o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości. Konkurs skierowany jest do średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw; termin składania wniosków potrwa do 29 lutego 2016 roku.
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Laureatem Konkursu o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości może zostać średni, mały lub mikroprzedsiębiorca działający na terenie Poznania lub powiatu poznańskiego, który notuje sukcesy na rynku, posiada ciekawą ofertę, wykorzystuje innowacje i nowoczesne metody organizacji pracy, rzetelnie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, a prowadzona przez niego działalność jest przyjazna ludziom i środowisku.
Podobnie jak w poprzednich latach, w XIII edycji konkursu przyznany będzie tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości w kategorii "Startup".
Starosta poznański Jan Grabkowski, który jest przewodniczącym kapituły konkursowej najbliższej edycji konkursu poinformował, że tym razem, będzie się on odbywał w oparciu o zmodyfikowane formularze, łatwiejsze do wypełnienia dla startujących. Ocenę firm przeprowadzi partner merytoryczny konkursu, firma F5 Konsulting.
Najlepsze w poszczególnych kategoriach firmy otrzymają tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości statuetki i nagrody fundowane m.in. przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, PKO Bank Polski SA, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu a także Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Starosta Poznański, Prezydent Miasta Poznania, Prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, oraz Prezydent Sejmiku Gospodarczego Województwa Wielkopolskiego w 2003 roku podjęli wspólną inicjatywę zorganizowania cyklicznego - bezpłatnego konkursu o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości. Ma być to forma wsparcia sektora średnich, małych i mikro przedsiębiorstw w aglomeracji poznańskiej.
Według statystyk, na terenie aglomeracji działa 150 tys. podmiotów gospodarczych. 98 proc. to firmy małe i średnie.
Głównym celem konkursu jest pomaganie wyróżniającym się przedsiębiorstwom, zaliczanym do sektora MSP, w budowaniu trwałej pozycji na rynku, poprzez stwarzanie możliwości prezentowania ich oferty szerokiemu gronu partnerów i potencjalnych klientów oraz promocja i upowszechnianie przykładów udanych wdrożeń innowacyjnych produktów, usług lub technologii opracowanych w wielkopolskich ośrodkach naukowych.