Polityka prywatności

Polityka prywatności i wykorzystywania plików „cookies” w serwisie Portalu Firm Powiatu Poznańskiego www.pfpp.com.pl

§.1 Postanowienia Ogólne

1. Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

2. Dane osobowe zbierane przez Administratora Strony internetowej są przetwarzane zgodnie z przepisami RODO, czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

§2. Administrator Danych

1. Administratorem danych jest Starostwo Powiatowe w Poznaniu, właściciel serwisu Portalu Firm Powiatu Poznańskiego, adres: ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.

2. Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

§3. Cel i zakres przetwarzanych danych

1. Aby świadczyć drogą elektroniczną usługę w zakresie udostępniania tobie treści zgromadzonych na www.pfpp.com.pl, niektóre twoje dane, jak adres IP, mogą być gromadzone przez serwis automatycznie.

2. Do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu, zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację, przetwarzamy dane osobowe dotyczące twojej aktywności na stronie, adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, ilości czasu spędzanego na każdej z podstron strony, historii wyszukiwania oraz informacji o czasie, dacie i lokalizacji. Monitorowania informacji o użytkownikach dokonujemy, korzystając z plików cookies i narzędzia Google Analytics, które rejestruje zachowanie użytkownika na stronie.

3. Aby móc rozpatrywać reklamacje, skargi oraz odpowiadać na przesłane pytania, przetwarzamy podane przez ciebie dane osobowe w formularzu kontaktowym lub e-mailu.

5. Żeby promować naszą stronę w serwisach społecznościowych i udostępnić możliwość komentarzy, wykorzystujemy pliki cookies stron Facebook.com.

§4. Pliki cookies

1. Pliki cookies, które używamy, to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

2. Na naszej witrynie wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies: sesyjne oraz stałe. Cookies sesyjne to pliki tymczasowe, które przechowywane są w twoim urządzeniu końcowym do czasu opuszczenia naszej strony internetowej. Cookies stałe przechowywane są w twoim urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez ciebie.

3. W każdej chwili masz możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Zastrzegamy jednak, że wyłączenie obsługi tych plików może utrudnić korzystanie ze strony www.pfpp.com.pl.

4. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronach przeglądarek internetowych. Wybierz z listy poniżej i postępuj zgodnie z instrukcjami:

Internet Explorer

Konfiguracja możliwa po otwarciu karty: Prywatność.

W menu przeglądarki należy wybrać: Narzędzia > Opcje internetowe> Prywatność > przycisk: Zaawansowane > wybrać odpowiednie ustawienia.

Mozilla Firefox

Konfiguracja możliwa po otwarciu karty: Prywatność.
W menu przeglądarki należy wybrać: Narzędzia > Opcje > Prywatność > wybrać odpowiednie ustawienia.

Google Chrome

W menu (w prawym górnym rogu) wybieramy Ustawienia Google Chrome i pozycję: Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > w sekcji „Prywatność” wybieramy przycisk „Ustawienia treści” > następnie wybieramy odpowiednie ustawienia.

§5. Twoje i nasze prawa dotyczące danych

1. Dane osobowe przetwarzane są: a) zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, b) zgodnie z wdrożoną Polityką Prywatności, c) w zakresie i celu niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści umowy, zmiany bądź jej rozwiązania oraz prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną, d) w zakresie i celu niezbędnym do wypełnienia uzasadnionych interesów (prawnie usprawiedliwionych celów), a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

2. W czasie korzystania z serwisu zostaniesz poproszony o wypełnienie zgłoszeniowego dotyczącego danych osobowych, danych twojej firmy, danych osobowych poprzez wypełnienie formularza. Zbierane dane zostaną opublikowane w formie bazy danych firm znajdującej się na stronie www.pfpp.com.pl.

3. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi rejestrację podmiotu w bazie danych portalu www.pfpp.com.pl.

4. Każda osoba, której dane dotyczą (jeżeli jesteśmy ich administratorem) ma prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

5. Dane osobowe będą przechowywane do czasu odwołania zgody

6. Wyrejestrowanie się z serwisu spowoduje usunięcie wszelkich informacji na temat twój i twojej firmy z bazy danych portalu www.pfpp.com.pl.

7. Zastrzegamy sobie prawo do przetwarzania twoich danych po rozwiązaniu umowy lub cofnięciu zgody tylko w zakresie na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne bądź prawa międzynarodowego obligują nas do retencji danych.

8. Jako administrator mamy prawo udostępniać twoje dane osobowe oraz inne dane podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa (np. organom ścigania).

9. Usunięcie danych osobowych może nastąpić na skutek cofnięcia zgody bądź wniesienia prawnie dopuszczalnego sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych.

10. Nie udostępniamy danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa.

11. Dane osobowe przetwarzają osoby wyłącznie upoważnione przez nas albo przetwarzający, z którymi ściśle współpracujemy.

11. Dodatkowe dane osobowe, jak adres e-mail, zbierane są jedynie w miejscach, w których użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę. Powyższe dane zachowujemy i wykorzystujemy tylko do potrzeb niezbędnych do wykonania danej funkcji.

§6. Zmiany w polityce prywatności

Zastrzega sobie prawo do zmian w polityce prywatności. O ile nie zastrzeżono inaczej, zmiany w polityce prywatności stają się ważne z chwilą publikacji – jeśli ich nie akceptujesz, powinieneś wstrzymać się od korzystania z serwisu.

§7. Prawo skargi

Niezależnie od prawa do usunięcia danych i prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych, jeśli uznasz, że przetwarzamy je niezgodnie z prawem lub w inny sposób naruszamy twoje prawa związane z ochroną danych, możesz złożyć stosowną skargę do właściwego organu nadzorczego – w Polsce jest to: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.