Rozruch firmy - webinar

Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości zaprasza na webinar „ABC działalności gospodarczej – jak uruchomić firmę”. Spotkania odbędą się 16 i 19 października.

Webinar odbędzie się z wykorzystaniem aplikacji Zoom. Można zapisać się na jedną lub dwie części.

Program:

część I, 16.10.2023 r.w godz. 17.00 - 20.00
Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki cywilnej

1. Wprowadzenie do tematu "własnej firmy" - pojęcie działalności gospodarczej, pojęcie przedsiębiorcy.

2. Działalność nierejestrowana.

3. Obowiązujące akty prawne.

4. Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce - krótka charakterystyka. Wady i zalety poszczególnych form prawnych.

5. Procedura rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej:

- omówienie druku CEIDG-1 (wpis do CEIDG, zmiana wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej oraz likwidacja firmy)
- NIP - Urząd Skarbowy
- REGON - Urząd Statystyczny
- rejestracja firmy przez Internet - Profil Zaufany ePUAP.

6. Obowiązki przedsiębiorcy wobec ZUS:
- zgłoszenie do ZUS - omówienie obowiązujących druków
- składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
- preferencje i ulgi w składkach
- zbieg tytułów do ubezpieczeń

7. Obowiązki przedsiębiorcy wobec US:

- podatek dochodowy od osób fizycznych - wybór formy opodatkowania
- kasa fiskalna w działalności gospodarczej

8. Procedura rejestracji spółki cywilnej.


część II, 19.10.2023 r. w godz. 17.00 – 20.00
Wprowadzenie do rozliczeń finansowo – księgowych we własnej firmie

1. Formy opodatkowania działalności gospodarczej a profil działalności – obowiązujące prawodawstwo.

2. Przychody i koszty podatkowe i niepodatkowe w działalności gospodarczej. Dokumentowanie przychodów i kosztów. Przechowywanie i opisywanie dokumentów.

3. Rozliczanie wydatków na samochód w działalności, amortyzacja.

4. Obowiązki ewidencyjne – rodzaje ewidencji i zasady ich prowadzenia.

5. Podatek VAT ( w tym Jednolity Plik Kontrolny, mechanizm podzielonej płatności – Split Payment, „biała księga płatników").

6. Kasa fiskalna w działalności gospodarczej.

7. Rozliczenia w ZUS , w tym ulga na start, mały ZUS, mały ZUS plus.

8. Aspekty podatkowe dofinansowania działalności gospodarczej ze środków publicznych, w tym urzędu pracy.

9. Zlecanie prowadzenia spraw finansowo – księgowych do biura rachunkowego. Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru i korzystania z usług biura rachunkowego ?


Osoby zainteresowane uczestnictwem, proszone są o zgłoszenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

źródło: POWP