Webinar "ABC własnej firmy"

Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości zaprasza na bezpłatny webinar „ABC własnej firmy – przygotowanie do rozpoczęcia działalności gospodarczej”. Spotkania odbędą się 7 i 8 lutego za pośrednictwem platformy zoom.
Program spotkań:
część I, 7 lutego w godz. 16.30 - 19.30: Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki cywilnej
1.Wprowadzenie do tematu "własnej firmy" - pojęcie działalności gospodarczej, pojęcie przedsiębiorcy.
2. Działalność nierejestrowana.
3. Obowiązujące akty prawne.
4. Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce - krótka charakterystyka. Wady i zalety poszczególnych form prawnych.
5. Procedura rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej:
- omówienie druku CEIDG-1 (wpis do CEIDG, zmiana wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej oraz likwidacja firmy)
- NIP - Urząd Skarbowy
- REGON - Urząd Statystyczny
- rejestracja firmy przez Internet - Profil Zaufany ePUAP.
6. Obowiązki przedsiębiorcy wobec ZUS:
- zgłoszenie do ZUS - omówienie obowiązujących druków
- składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
- preferencje i ulgi w składkach
- zbieg tytułów do ubezpieczeń
7. Obowiązki przedsiębiorcy wobec US:
- podatek dochodowy od osób fizycznych - wybór formy opodatkowania
- kasa fiskalna w działalności gospodarczej
8. Procedura rejestracji spółki cywilnej.
część II, 8 lutego w godz. 17.00 – 20.00: Podatki w noworejestrowanych firmach
1. Wybór formy opodatkowania podatkiem dochodowym:
rodzaje i zmiana formy opodatkowania
składka zdrowotna i jej sposoby wyliczania w zależności od wybranej formy opodatkowania.
2. Podatek VAT – podjęcie decyzji o wyborze lub rezygnacji
mechanizm działania podatku VAT
co to jest wykaz podatników VAT
co to jest podzielona płatność (split payment) i kogo dotyczy?
3. Płatność transakcji powyżej 15 000 zł.
4. Definicja kosztów uzyskania przychodów – co może być kosztem przedsiębiorcy, a co nie.
5. Rozpoczęcie księgowań w księdze dostosowanej do wybranej formy opodatkowania podatkiem dochodowym:
rozpoznanie pierwszych operacji gospodarczych, które powinny być ujawnione w księdze
dokumentowanie kosztów – rodzaje kosztów, data zaliczenia w ciężar kosztów
środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
leasing – metoda optymalizacji podatkowej
6. Wybór programu fakturującego do wystawiania dokumentów sprzedaży
7. Zapoznanie się z wymogami dotyczącymi prawidłowo wystawianych faktur sprzedaży – oznaczanie faktur kodami Grup Towarowo-Usługowych (GTU)
8. Przychody zwolnione z opodatkowania w kontekście dotacji bezzwrotnych.
9. Obowiązki roczne podatników w zakresie rozliczenia podatku dochodowego.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w jednym lub w obu spotkaniach mogą się zgłaszać mailowo do Poznańskiego Ośrodka Wspierania Przedsiębiorczości: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.